e-Mail      Forum      Galerie foto      Harta site-ului      Cautare      Carte de oaspeti
Primaria
    Raportari
    Informatii publice
    Structura
    Organigrama
    Hotărâri Consiliu Local
    Consiliul local
    Publicatii casatorie
    Bugete
    Proiecte
    Lista investitii
    Raportari
    Declaratii de avere
    Declaratii de interese
    Informatii utile
    Acte necesare
Localitatea
    Informatii Generale
    Turism
    Economie
    Educatie
    Sport
    Partide Politice
    S.V.S.U.Bunesti
    S.V.S.U.Bunesti 2014
    Cultura
    Institutii Publice
Monitorul oficial local
    Statutul UAT
    Regulemente
    Hotarari C.L.
    Dispozitii
    Documente
    Alte documente

Administrare site

I.

                          Fiºa Serviciului Voluntari pentru Situaþii de Urgenþã
                                               din comuna Buneºti

                         Categoria a II-a

Adresã :Com. Buneºti,TEL. 0230/549001 ,E-MAIL pbunesti_sv@yahoo.com

 

       ORGANIGRAMA

        Sef S.V.S.U.

Sef formatie interventie 1
Sef compartiment prevenire 1
Echipa incendii 2 x 4
Echipa instalatii alarme 2
Compartiment prevenire 4
Echipa cercetate cautare 4
Echipa deblocare salvare 4
Echipa sanitara 2
Echipa evacuare 4
Echipa protectie chimica 2
Echipa transmisiuni si logistica 4

 

II.                     ISTORICUL SERVICIULUI VOLUNTAR
                               PENTRU SITUATII DE URGRNTA,
                           al comunei Bunesti, judetul Suceava

In decursul istoriei, comunitatile locale ,la nevoi s-au organizat de buna voie sau sub indrumarea unui conducator pentru a se putea apara de intemperii ca ; foc, ape, vanturi puternice, boli, cutremure.... Din povestirile batranilor (an de referinta 2011), in comuna Bunesti sub conducerea primarului Nistor Bunescu in anul 1923 se compune o formatie de pompieri voluntari care se pregatesc sub indrumarea lui, iar in cazul producerii unor incendii actionau pentru stingere cu unelte la indemana, rudimentare...
In anul 1965 Primaria Bunesti a fost dotata cu o pompa manuala de absorbtie si refulat apa pe roti tractata de cai., iar formatia de pompieri se organizeaza mai bine , se fac mai multe sedinte de pregatire sub comanda organelor de specialitate de la Inspectoratul de Pompieri Suceava Formatia de pompieri era compusa din 30-36 cetateni care aveau indemanari practice , iar ca sef al formatiei se remarca d-nul Hutanu Gheorghe.
Din anul 1990 formatia se reorganizeaza , cuprinde 32 pompieri voluntari ,cu un sef de formatie in persoana d-lui Franciuc Constantin care terminase armata la o unitate de pompieri, si cate o grupa in fiecare sat . Dotarea formatiei se rezuma la un pichet de incendiu , punandu-se accent mai mare pe partea de prevenire, fiecarui membru al formatiei fiindu-i repartizat un anumit sector unde purta discutii cu gospodarii in scopul prevenirii incendiilor.
In anul 2006 , in baza Legii 307/2006 privind apararea inpotriva incendiilor prin Hotararea Consiliului Local Bunesti nr. 46/27.10.2006, se infiinteaza Comitetul Local pentru Situatii de Urgenta si Serviciul Voluntar pentru Situatii de Urgenta, fiecare avand cate un regulament propriu.
S.V.S.U are o organigrama cu 28 persoane cu un sef de serviciu in persoana d-lui Ioanei Constantin, un compartiment de prevenire si grupe specializate ; de anuntare-alarmare , de interventie la incendii, de interventie la cutrenure, de interventie la accident chimic , de interventie la inundatii , deblocare-salvare, suport logistic.
Serviciul se doteaza in anul 2006 cu o motopompa de absorbtie-refulare apa si furtune aferente iar in anul 2009 cu inca o motopompa. Fiind de capacitate mica , acestea se folosesc cu suces la secarea beciurilor inundate , curatare de fantani si tras apa din surse locale la incendii precum si distrubuirea prin furtune si stuturi.
In anul 2010, Consiliul Local Bunesti achizitioneaza o drujba si un utilaj multifunctional de tip buldoexcavator dotat cu cupa frontala, brat sapator si lama de deszapezire care se folosesc la nivelul comunei si in caz de situatii de urgenta.


                                                                                                                               Intocmit,
                                                                                                                                                                   viceprimar, Gafincu Constantin

 

III.

 ROMÂNIA                                         NESECRET
PRIMÃRIA COMUNEI BUNESti         Nr....... din .............2012

                                COMITETUL LOCAL PENTRU SITUAÞII DE URGENÞÃ

                                                                                   BUNESTI

 

VIZAT                                  APROB,
INSPECTOR ªEF             PREªEDINTELE COMITETULUI LOCAL
                                     PENTRU SITUAÞII DE URGENÞÃ

                                                                     PRIMAR

 

                                                         PLANUL DE PREGÃTIRE

                                  ÎN DOMENIUL SITUAÞIILOR DE URGENÞÃ ÎN ANUL 2012

 

 II . OBIECTIVELE PREGÃTIRII

Obiective generale

1. Creºterea rolului ºi competenþei Sistemul de management judeþean pentru situaþii de urgenþã în gestionarea riscurilor existente în zona de competenþã
2. Asigurarea respectãrii prevederilor actelor normative ºi a celorlalte reglementãri privind managementul situaþiilor de urgenþã;
3. Identificarea, evaluarea ºi analiza pericolelor potenþiale prin aprecierea probabilitãþii de apariþie a lor ºi consecinþele pe care le presupune pentru viaþa oamenilor, mediu ºi bunuri materiale;
4. Informarea populaþiei privind pericolele potenþiale de risc, inclusiv în locuinþe ºi gospodãrii ºi comportamentul de adoptat în caz de incendiu ºi alte situaþii de urgenþã;
5. Analiza ºi monitorizarea tipurilor de risc, precum ºi efectuarea prognozelor asupra evoluþiei acestora în scopul identificãrii stãrilor potenþial generatoare de situaþii de urgenþã, propunându-se mãsuri pentru avertizarea populaþiei ºi prevenirea agravãrii situaþiei;
6. Perfecþionarea actului de management al situaþiilor de urgenþã în caz de crizã ºi de risc cu implicaþii în coordonarea forþelor ºi mijloacelor de intervenþie;
7. Pregãtirea pentru intervenþia a serviciilor voluntare ºi private pentru situaþii de urgenþã;
8. Redimensionarea activitãþii de evacuare în situaþii de urgenþã la nivel local ºi judeþean;
9. Identificarea ºi delimitarea zonelor expuse riscului la inundaþii ºi alunecãri de teren în Planurile Urbanistice Generale de la toate localitãþile
10. Întreþinerea lucrãrilor ºi amenajãrilor de apãrare împotriva inundaþiilor ºi realizarea unora noi în zonele expuse riscului;
11. Pregãtirea pentru situaþii de urgenþã a populaþiei, salariaþilor, elevilor ºi studenþilor.

Obiective specifice

1. Însuºirea principalelor acte normative care stau la baza managementului situaþiilor de urgenþã;
2. Organizarea activitãþii de prevenirea a situaþiilor de urgenþã la nivel local pe baza actelor normative în vigoare;
3. Realizarea legãturilor de conducere ºi cooperare pe timpul situaþiilor de urgenþã;
4. Organizarea sistemului de înºtiinþarea ºi alarmare a populaþiei în situaþii de urgenþã;
5. Înfiinþarea ºi organizarea Serviciilor voluntare ºi private pentru situaþii de urgenþã ºi dotarea corespunzãtoare a acestora, funcþie de riscurile existente ºi categoria lor;
6. Inventarierea riscurilor existente pe raza administrativ teritorialã ºi analizarea lor în vederea luãrii celor mai oportune mãsuri de contracarare a efectelor negative ale acestora;
7. Stabilirea locurilor de muncã cu grad ridicat de pericol în vederea luãrii de mãsuri organizatorice de prevenire a situaþiilor de urgenþã;
8. Întocmirea documentelor de organizare ºi pregãtire în conformitate cu legislaþia în vigoare;
9. Intervenþia oportunã a serviciilor voluntare ºi private pentru situaþii de urgenþã în vederea protecþiei populaþiei, a bunurilor materiale, a valorilor culturale si arhivistice, precum ºi a mediului împotriva efectelor negative a situaþiilor de urgenþã;
10. Organizarea ºi executarea intervenþiei operative pentru reducerea pierderilor de vieþi omeneºti, limitarea ºi înlãturarea efectelor calamitãþilor naturale ºi a celorlalte situaþii de urgenþã;
11. Pregãtirea în vederea cunoaºterii modului de comportare la dezastrele specifice, în scopul reduceri pierderilor de vieþi omeneºti ºi de salvare a bunurilor materiale;
12. Întreþinerea lucrãrilor ºi amenajãrilor de apãrare împotriva inundaþiilor ºi realizarea unora noi în zonele expuse riscului;
13. Actualizarea planurilor de apãrare în vederea unei gestionãri eficiente a situaþiilor de urgenþã determinate de manifestarea riscului specific;
14. Desfãºurarea de activitãþi preventive la gospodãriile populaþiei de cãtre Serviciile voluntare pentru situaþii de urgenþã prin compartimentul de prevenire pentru reducerea numãrului de incendii;
15. Achiziþionarea de cãtre fiecare localitate a unui sistem de alarmare modern în aºa fel încât sã nu mai existe zone neacoperite;
16. Asocierea comitetelor locale pentru situaþii de urgenþã în vederea accesãrii de fonduri europene pentru asigurarea ºi reînnoirea la nivelul fiecãrei localitãþi a sistemelor de alarmare în cazul producerii situaþiilor de urgenþã;
17. Organizarea ºi desfãºurarea concursurilor profesionale ale serviciilor voluntare ºi private pentru situaþii de urgenþã, faza localã ºi judeþeanã, interjudeþeanã;
18. Organizarea cerurilor „Prietenii pompierilor " ºi „Cu viaþa mea apãr viaþa" la nivelul instituþiilor de învãþãmânt gimnazial ºi liceal.
19. Informarea oportunã a populaþiei despre riscurile locale existente ºi modul de comportare în aceste situaþii;
20. Dezvoltarea voluntariatului în situaþii de urgenþã în vederea sprijinirii celor aflaþi în suferinþã pe timpul situaþiilor de urgenþã.


III. CADRUL ORGANIZATORIC

Pregãtirea în anul 2009 a membrilor comitetelor judeþene ºi locale pentru situaþii de urgenþã, centrelor operative ºi celulelor de urgenþã începe la 01 februarie ºi se terminã la 30 noiembrie, a Serviciilor voluntare ºi private pentru situaþii de urgenþã începe la 01 ianuarie ºi se terminã la 31 decembrie , iar a elevilor ºi studenþilor se executã pe durata anului de învãþãmânt.
Pregãtirea în domeniul situaþiilor de urgenþã în anul 2009 se va realiza pe niveluri de competenþã, structuri funcþionale ºi pe categorii de personal, fiind structuratã astfel:
1. Pregãtirea reprezentanþilor instituþiilor prefectului ºi a personalului de conducere din cadrul administraþiei publice judeþene ºi locale cu atribuþii în domeniul managementului situaþiilor de urgenþã.
2. Pregãtirea membrilor comitetelor judeþene ºi locale pentru situaþii de urgenþã, centrelor operative ºi celulelor de urgenþã, a inspectorilor ºi personalului de specialitate cu atribuþii în domeniile apãrãrii împotriva incendiilor ºi protecþiei civile, precum ºi a personalului serviciilor publice voluntare ºi serviciile private pentru situaþii de urgenþã.
3. Pregãtirea salariaþilor
4. Pregãtirea în unitãþi ºi instituþii de învãþãmânt.
5. Pregãtirea populaþiei neîncadrate în muncã
Pregãtirea reprezentanþilor instituþiilor prefectului ºi a personalului de conducere din cadrul administraþiei publice judeþene ºi locale cu atribuþii în domeniul managementului situaþiilor de urgenþã se va executa prin cursuri în cadrul Centrului Naþional de Pregãtire pentru Managementul Situaþiilor de Urgenþã Ciolpani, Centrului Naþional pentru Securitate la Incendiu ºi Protecþie Civilã ºi Centrul zonal Bacãu, având la bazã prevederile Ordinului ministrului internelor ºi reformei administrative nr.673 din 09 decembrie 2008 .
Pregãtirea membrilor comitetelor judeþene ºi locale pentru situaþii de urgenþã, centrelor operative ºi celulelor de urgenþã, a inspectorilor ºi personalului de specialitate cu atribuþii în domeniile apãrãrii împotriva incendiilor ºi protecþiei civile, precum ºi a personalului serviciilor publice voluntare ºi serviciilor private pentru situaþii de urgenþã se va realiza prin cursuri organizate la Centrul Naþional de Perfecþionare a Pregãtirii pentru Managementul Situaþiilor de Urgenþã ºi prin convocãri, instructaje, antrenamente de specialitate, aplicaþii, exerciþii ºi concursuri organizate de comitetele pentru situaþii de urgenþã, structurile profesioniste din structura Inspectoratului General pentru Situaþii de Urgenþã sau la nivelul instituþiilor respective.
Pregãtirea salariaþilor din instituþiile publice ºi operatorii economici se realizeazã prin instructaje ºi antrenamente de avertizare, alarmare, evacuare, adãpostire, prim ajutor etc., în funcþie de tipurile de risc la care sunt expuºi. Categoriile de instructaje, principiile, modalitãþile, cerinþele ºi condiþiile organizãrii activitãþii de instruire sunt stabilite prin Ordinul ministrului administraþiei ºi internelor nr. 712/2005, modificat ºi completat prin Ordinul ministrului administraþiei ºi internelor nr.786/2005.
Pregãtirea în unitãþi ºi instituþii de învãþãmânt cuprinde:
a) instruirea conducãtorilor/directorilor/cadrelor didactice desemnate sã efectueze pregãtirea în domeniu - se realizeazã centralizat, prin activitãþi organizate de inspectoratele judeþene pentru situaþii de urgenþã;
b) pregãtirea preºcolarilor, elevilor ºi studenþilor - se organizeazã ºi se desfãºoarã conform prevederilor Protocolului încheiat între Ministerul Internelor ºi Reformei Administrative ºi Ministerul Educaþiei, Cercetãrii ºi Tineretului, cu nr.250/13527/2007
Pregãtirea preºcolarilor ºi elevilor se desfãºoarã prin parcurgerea temelor de specialitate ºi prin activitãþi extraºcolare incluse în cadrul programelor ºi planurilor activitãþilor de profil, în funcþie de particularitãþile de vârstã specifice nivelurilor de învãþãmânt.
Studenþii ºi cursanþii colegiilor se instruiesc în cadrul disciplinelor de învãþãmânt cu respectarea autonomiei universitare, prin integrarea cunoºtinþelor de specialitate ºi prin activitãþi de antrenare privind modul de protecþie ºi de acþiune în cazul producerii situaþiilor de urgenþã generate de principalele tipuri de risc.
Comunitãþile de elevi ºi studenþi se instruiesc ºi prin participarea la exerciþiile ºi activitãþile practice organizate ºi conduse de Inspectoratul Judeþean pentru Situaþii de Urgenþã „Bucovina" Suceava.
Populaþia se instruieºte prin participarea la exerciþiile de alarmare publicã, aplicaþiile ºi exerciþiile de specialitate, prin intermediul mass-media ºi prin acþiunile organizaþiilor neguvernamentale, potrivit specificului acestora.
În anul 2011, la stabilirea bugetelor de timp alocate pregãtirii, lunile ianuarie ºi decembrie sunt prevãzute pentru finalizarea documentelor de planificare ºi evaluare, respectiv pentru organizarea urmãtorului an de pregãtire.VIII. EVIDENÞA ªI EVALUAREA PREGÃTIRII

Evidenþa participãrii ºi a rezultatelor obþinute cu ocazia desfãºurãrii pregãtirii se þine de comitetele pentru situaþii de urgenþã ºi celulele de urgenþã - prin inspectoratele pentru situaþii de urgenþã, centrele operative sau inspectorii de specialitate care gestioneazã documentaþia necesarã.
Inspectorii pentru situaþii de urgenþã centralizeazã situaþia participãrii la pregãtire a personalului, formaþiunilor ºi o prezintã numeric ºi procentual, semestrial la Inspectoratului pentru Situaþii de Urgenþã „Bucovina" Suceava scris prin fax, în primele 5 zile ale lunii iulie pentru semestrul I ºi în primele 5 zile ale lunii decembrie pentru semestrul II.
În conformitate cu prevederile Hotãrârii Guvernului României nr. 1492 din 9 septembrie 2004 privind principiile de organizare, funcþionarea ºi atribuþiile serviciilor de urgenþã profesioniste, Ordinului M.A.I. 718/2005 modificat ºi completat prin Ordinul M.A.I. 195/2007, Ordinului M.A.I. 158/2007 în vederea planificãrii, organizãrii ºi desfãºurãrii pregãtirii la nivelul comitetelor locale ºi serviciilor voluntare ºi private pentru situaþii de urgenþã vor întocmi un dosar de pregãtire care trebuie sã cuprindã:
- Extras din Planul de pregãtire anual al Judeþului Suceava;
- Precizãrile inspectorului ºef privind modul de elaborare a documentelor de planificare, organizare, desfãºurare ºi evidenþã a pregãtirii;
- Planul anual propriu de pregãtire avizat de Inspectorul ºef al Inspectoratului pentru Situaþii de Urgenþã „Bucovina" al Judeþului Suceava;
- Registrul de evidenþã a participãrii la pregãtirea profesionalã ºi calificativele obþinute;
- Planificarea exerciþiilor ºi aplicaþiilor
Situaþia centralizatoare cu participarea la pregãtire a personalului se înainteazã numeric, semestrial, la Inspectoratul General pentru Situaþii de Urgenþã în primele 10 zile ale lunilor iulie ºi decembrie.
Evaluarea programelor de pregãtire se realizeazã permanent prin analiza modului de organizare ºi desfãºurare a activitãþilor ºi a rezultatelor obþinute de cãtre eºaloanele care organizeazã pregãtirea sau pe timpul inspecþiilor ºi controalelor. Evaluarea pregãtirii în domeniul situaþiilor de urgenþã se analizeazã de cãtre fiecare eºalon în parte, sub formã de bilanþ, în ºedinþa comitetelor pentru situaþii de urgenþã.
Raportul de evaluare a pregãtirii cuprinde: baza legalã a desfãºurãrii activitãþii de pregãtire; obiectivele propuse ºi modul de îndeplinire a acestora; gradul de îndeplinire a planului de pregãtire; organizarea ºi desfãºurarea exerciþiilor, aplicaþiilor ºi intervenþiilor reale; calificativele obþinute ºi mãsura în care s-a asigurat dezvoltarea competenþelor profesionale; organizarea ºi nivelul de înzestrare ale serviciilor de urgenþã; gradul de asigurare a bazei materiale; neajunsuri constatate ºi greutãþi întâmpinate; concluzii ºi propuneri pentru îmbunãtãþirea activitãþii.
Inspectoratul pentru Situaþii de Urgenþã „Bucovina" al judeþului Suceava înainteazã, pânã la data de 10 decembrie 2009, la Inspectoratul General pentru Situaþii de Urgenþã, raportul de evaluare a pregãtirii în domeniul situaþiilor de urgenþã la nivelul judeþului.

IX. ASIGURAREA LOGISTICÃ ªI FINANCIARÃ

Pentru realizarea ºi menþinerea unei capacitãþi de rãspuns optime, dotarea serviciului voluntar trebuie sã asigure:
a) acoperirea riscurilor potenþiale din sectorul de competenþã, atât din punct de vedere preventiv, cât ºi din punct de vedere operaþional;
b) executarea oportunã a misiunilor ºi operaþiunilor specifice;
c) corelarea performanþelor tehnice ale mijloacelor de intervenþie cu specificul ºi gradul de dificultate ale situaþiei de urgenþã, în vederea exploatãrii cu eficienþã maximã a acestora;
d) crearea condiþiilor necesare pentru pregãtirea ºi antrenamentul personalului.
Sediile ºi utilitãþile necesare serviciilor voluntare, precum ºi spaþiile adecvate pentru pregãtirea de specialitate a personalului, gararea, adãpostirea ºi întreþinerea mijloacelor tehnice, depozitarea materialelor sunt puse la dispoziþie de consiliile locale, în condiþiile legii.
Spaþiile se doteazã cu telefon ºi mijloace de alarmare ºi alertare, instalaþii utilitare, mijloace de pregãtire, cu materiale de biroticã ºi de acordare a primului ajutor medical.
În funcþie de necesitãþi, dotarea se completeazã cu alte categorii de bunuri materiale utile îndeplinirii atribuþiilor serviciului.
Personalul serviciilor voluntare se antreneazã, dupã caz:
a) în poligoanele de antrenament proprii, dotate cu aparate, utilaje, aparaturã ºi echipamente specifice intervenþiei în situaþii de urgenþã, inclusiv pentru concursurile profesionale prin grija comitetelor locale pentru situaþii de urgenþã;
b) în poligoanele de antrenament ale Inspectoratul pentru Situaþii de Urgenþã „Bucovina" al Judeþului Suceava
Întreþinerea ºi repararea autospecialelor ºi utilajelor serviciilor voluntare se fac, dupã caz, în ateliere proprii dotate cu utilaje ºi scule adecvate lucrãrilor executate sau de cãtre alte persoane fizice ori juridice atestate, conform legii, pentru activitãþile respective.

 

 


                                                                                                       INSPECTOR PENTRU SITUATII DE URGENTA

                                                                                                                                                                              Gafincu Constantin

IV.

 

ROMÂNIA                                                NESECRET
PRIMÃRIA COMUNEI BUNESTI                 Nr........../..........
Ex. nr. _

COMITETUL LOCAL PENTRU SITUAÞII DE URGENÞÃ

 

 

VIZAT                                                      APROB,
INSPECTOR ªEF                          PREªEDINTELE COMITETULUI PENTRU
COL.                                                 SITUAÞII DE URGENÞÃ
BURLUI ION                                          PRIMAR,
                                                      BERARU GHEORGHE


VERIFICAT,
ªEF SERVICIU PROTECÞIE CIVILÃ
LC-COL.
APOPI IOAN

 


                                                                       PLANUL
                                         DE ANALIZÃ ªI ACOPERIRE A RISCURILOR

 


2.2 Structuri organizatorice implicate


a. Primarul BERARU GHEORGHE

b. Comitetul Local pentru Situaþii de Urgenþã;
B.1 Centrul operativ cu activitate temporarã;

c. Serviciul Voluntar pentru Situaþii de Urgenþã;

d. Poliþia Bunesti

 

2.3. Responsabilitãþi ale organismelor ºi autoritãþilor cu atribuþii în domeniu

Primarul

Primarul are urmãtoarele atribuþii principale:

a) propune consiliului local structura organizatorica de protecþie civila;
b) aduce la îndeplinire hotãrârile consiliului local în domeniul situaþiilor de urgenþã;
c) aprobã planurile operative, de pregãtire ºi planificare a exerciþiilor de specialitate;
d) propune fondurile necesare realizãrii mãsurilor stabilite în domeniul situaþiilor de urgenþã;
e) Identificã surselor de vulnerabilitate de pe raza administrativ teritorialã;
f) conduce exerciþiile, aplicaþiile ºi activitãþile de pregãtire în domeniul situaþiilor de urgenþã;
f) coordoneazã activitatea serviciului voluntar pentru situaþii de urgenþã;
g) aproba planurile de cooperare cu localitãþile învecinate ;
h) dispune mãsuri de adãpostire;
i) urmãreºte realizarea, întreþinerea si funcþionarea legãturilor si mijloacelor de înºtiinþare ºi alarmare în situaþii de urgenþã;
j) rãspunde de alarmarea, protecþia ºi pregãtirea populaþiei pentru situaþiile de urgenþã;
k) solicita asistenþã tehnicã ºi sprijin pentru gestionarea situaþiilor de urgenþã;
l) exercitã controlul aplicãrii mãsurilor de protecþie pe plan local;
m) asigurã evaluarea ºi centralizarea solicitãrilor de ajutoare ºi despãgubiri în situaþii de urgenþã, precum ºi distribuirea celor primite;
n) coordoneazã nemijlocit evacuarea populaþiei din zonele afectate de situaþiile de urgenþã;
o) stabileºte mãsurile necesare pentru asigurarea hrãnirii, a cazãrii ºi a alimentãrii cu energie ºi apã a populaþiei evacuate;
p) dispune mãsuri pentru asigurarea ordinii publice în zona sinistratã;
q) coopereazã cu primarii localitãþilor, în probleme de interes comun;
r) gestioneazã, depoziteazã, întreþine ºi conserva tehnica, aparatura ºi materialele de intervenþie, prin serviciile de specialitate subordonate.


Comitetului local pentru Situaþii de Urgenþã are urmãtoarele atribuþii:


a) informeazã prin centrul operaþional judeþean, privind stãrile potenþial generatoare de situaþii de urgenþã ºi iminenþa ameninþãrii acestora;
b) evalueazã situaþiile de urgenþã produse pe teritoriul comunei BUNESTI, stabilesc mãsuri ºi acþiuni specifice pentru gestionarea acestora ºi urmãresc îndeplinirea lor;
c) declarã, cu acordul prefectului, starea de alertã pe teritoriul comunei BUNESTI;
d) analizeazã ºi avizeazã planul local pentru asigurarea resurselor umane, materiale ºi financiare necesare gestionãrii situaþiei de urgenþã;
e) informeazã comitetul judeþean ºi consiliul local asupra activitãþii desfãºurate;
f) îndeplinesc orice alte atribuþii ºi sarcini stabilite de lege sau de organismele ºi organele abilitate;
g) Stabilirea locurilor de evacuare în situaþii de urgenþã a populaþiei care trebuie evacuatã la inundaþii ºi alunecãri de teren;
h) Organizarea permanenþei la sediul primãriilor pentru primirea avertizãrilor ºi înºtiinþãrilor pentru situaþii de urgenþã

 

Centrele operative cu activitate temporarã îndeplinesc urmãtoarele atribuþii specifice:

a) asigurã convocarea comitetelor pentru situaþii de urgenþã ºi transmiterea ordinii de zi;
b) primesc ºi pregãtesc materialele pentru ºedinþele comitetelor pentru situaþii de urgenþã ºi le prezintã preºedinþilor ºi membrilor acestor comitete;
c) executã lucrãrile ºi operaþiunile de secretariat pe timpul ºedinþelor;
d) asigurã redactarea hotãrârilor adoptate, precum ºi a proiectelor de ordine sau dispoziþii, pe care le prezintã spre aprobare;
e) difuzeazã la componentele Sistemului Naþional ºi la autoritãþile interesate documentele emise de comitetele respective privind activitatea preventivã ºi de intervenþie;
f) întocmesc informãri periodice privind situaþia operativã sau stadiul îndeplinirii hotãrârilor adoptate;
g) întocmesc proiecte de comunicate de presã;
h) urmãresc realizarea suportului logistic pentru desfãºurarea ºedinþelor comitetelor pentru situaþii de urgenþã;
i) gestioneazã documentele comitetelor pentru situaþii de urgenþã;
j) asigurã punctul de contact cu secretariatul tehnic permanent din cadrul Inspectoratului General pentru Situaþii de Urgenþã;
k) îndeplinesc alte sarcini stabilite de comitete, de preºedinþii acestora, de ºefii centrelor operaþionale sau de ºefii centrelor operative permanente respective.


Serviciile voluntare ºi private pentru situaþii de urgenþã

a) Identificã sursele potenþiale de risc de pe raza administrativ-teritorialã a comunei BUNESTI sau limitrofe care pot afecta comuna;
b) Desfãºoarã activitãþi de informare ºi instruire privind cunoaºterea ºi respectarea regulilor ºi a mãsurilor de apãrare împotriva incendiilor ºi protecþiei civile;
c) Verificã modul de aplicare a normelor, reglementãrilor tehnice ºi dispoziþiilor care privesc situaþiile de urgenþã, în domeniul de competenþã;
d) Asigurã intervenþia pentru stingerea incendiilor, salvarea, acordarea primului ajutor ºi protecþia persoanelor, a animalelor ºi a bunurilor periclitate de incendii sau în alte situaþii de urgenþã.
e) Executã activitãþile de înºtiinþare ºi alarmare a populaþiei despre pericolul producerii unei situaþii de urgenþã;
f) Executã pregãtirea populaþie în vederea cunoaºterii modului de comportare la dezastre;
g) Stabilirea zonelor de inundabilitate precum ºi inventarierea locuinþelor care se gãsesc în aceste zone
h) Delimitarea zonelor cu alunecãri de teren ºi luarea mãsurilor de stopare a fenomenului prin plantarea unor arbori care pot strãpunge statul de humã
i) Identificarea locurilor de aprovizionarea cu apã, a rampelor de aprovizionare a autospecialelor de stins incendii.

Poliþia

a) Anunþã Comitetul Local pentru Situaþii de Urgenþã despre producerea unui dezastru sau despre apariþia unui risc pe teritoriul comunei;
b) Asigurã dirijarea circulaþie în zona de dezastru permiþând accesul mijloacelor de intervenþie;
c) Securizeazã zona de acþiune a forþelor de intervenþie permiþând accesul forþelor de intervenþie;
d) Executã paza bunurilor materiale aflate în zona afectatã;
e) Asigurã ordinea publicã în perimetrul afectat de dezastru;
f) Participã la evacuarea populaþiei afectatã de dezastru;
g) Þine evidenþa personalului evacuat în comuna BUNESTI.

 

CAPITOLUL II

CARACTERISTICILE UNITÃÞII ADMINISTRATIV TERITORIALE

Secþiunea 1

Amplasare geograficã ºi relief

Comuna BUNESTI, constituita din localitatea cu acelasi nume, se aflã aºezatã în partea de vest a judeþului Suceava, la o depãrtare de cca.17 km de municipiul Suceava si la o distanta de 9 km nord de municipiul FALTICENI.
Teritoriul comunei Bunesti cuprinde satele Bunesti ;Unceti ;Podeni ;Petia marginit de raul Somuzul Mare la vest si raul Somuzul Mic la est.

Zone funcþionale Total Din care proprietate privatã
ha % ha % din total
TOTAL SUPRAFAÞÃ 2889 100 2825 97
Suprafaþã agricolã 2317 80 2770 99
Din care:
• Suprafaþã arabilã 1659 57 1640 58
• pãºuni 412 14 406 14
• fâneþe 234 8 230 8
• livezi 8 0,2 8 0,2
Pãduri ºi alte terenuri cu vegetaþie forestierã 2 0,1 2 0,1
Alte suprafeþe iazuri 2 0,1 2 0,1

Suprafaþa totalã a comunei este ocupatã în proporþie de 80% de teren agricol..
Comuna BUNESTI este reºedinþã ºi centrul administrativ teritorial al comunei cu o suprafaþã 2889 ha.


Secþiunea a 2-a. Caracteristici climatice ºi vegetaþia

Fiind situat in zona nordica a Podisului Sucevei, clima din teritoriul comunei BUNESTI permite dezvoltarea vegetatiei agricole , favorabila pamilor fructiferi, pasuni si fanete.
Cantitatea de precipitaþii pe an este cuprinsã între 650-700 mm
Ploile torentiale de vara sunt frecvente si produc uneori viituri ale paraielor.
Stratul de zapada dureaza in medie intre 90 - 110 zile pe an, in conditiile unei clime racoroase
Vânturile dominante sunt cele din directiile N/V - N (28%) ºi cele sudice ce aduc ploi de durata.

 

Secþiunea a 3-a. Reþeaua hidrograficã

Din punct de vedere hidrografic teritoriul comunei Bunesti este marginit de raul Somuzul Mare la vest si Somuzul Mic la est. Iar in interiorul comunei sunt paraiele; Valea lui Toader, Granita la Bunesti-Podeni, si paraiele satelor Petia si Uncesti .

 

Secþiunea a 4-a. Populaþie

Numãrul de locuitori ai comunei este de 2740 persoane.
Se constatã un anumit echilibru între persoanele de sex masculin ºi feminin, cu o pondere mai mare pentru sexul feminin si pentru grupele de vârstã de peste 40 ani . deoarece tineretul isi cauta de lucru si se stabileste tot mai mult la orase precum si in strainatate.

 

Secþiunea a 5-a. Cãi de transport

Gradul de accesabilitate a teritoriului comunei BUNESTI este corespunzãtor, fiind strãbãtut de la sud la nord de drumul european E-85, iar in satele componente sunt drumuri comunale si strazi practicabile tot timpul anului.
Din lungimea toptala de drumuri comunale 70 % sunt asfaltate , 15 % pietruite si 15 % slab pietruite

 

Secþiunea a 6-a. Dezvoltare economicã. Turism

În localitate se pot vizita de cãtre turiºti bisericile din comunã, cu precãdere biserica monument istoric din satul BUNESTI.
Fondul funciar agricol constituie principala sursã naturalã a comunei BUNESTI .
Societatile de productie si comert constituie o resursã importantã pentru preocupãrile populaþiei locale; atelier de mobila si alte articole din lemn, brutarie. Deasemeni sunt perspective de initiere a turismului local.


Secþiunea a 7-a. Infrastructuri locale

Instituþiile publice ºi principalele activitãþi de deservire a populaþiei sunt concentrate în localitatea BUNESTI, reºedinþã de comunã, iar in satele componente fiind cate o scoala si cate o biserica.

Locaþia Elevi Copii la
grãdiniþe
Ciclul primar Ciclul gimnazial
Sc. gen I-VIII BUNESTI
64 85 31
Sc. gen I-IV Podeni - - 14
Sc. gen I-VIII Petia 27 62 26
Sc. gen I-IV Uncesti 32 - 19
TOTAL 123 147 90

Cãminul cultural si biblioteca comunalã sunt institutii ce lucreaza impreuna , existand cate o cladire de camin in satele Bunesti Uncesti si Petia.
În proporþie de 95 % din populaþie sunt de confesiune ortodoxã ºi 5 % alte culte (penticostal, baptist , ambele in satul Podeni).

 


Secþiunea a 8-a. Specific regional/local

Din punct de vedere administrativ comuna se învecineazã cu:
- N : com. Moara si Bosanci,
- E : com. Vulturesti
- S: com. Hartop si Radaseni
- V: com Radaseni

 

 

 

 

V.

 

                                                              MÃSURI PREVENTIVE


1.Realizarea periodica a actiunilor de salubrizare a cursurilor de apã (îndepãrtarea depozitelor de material lemnos ºi de deºeuri de pe malul ºi din albiile cursurilor de apã) realizarea ºi întreþinerea ºanþurilor ºi rigolelor de scurgere în localitãþi. Organizarea acþiunii, cu prioritate, în perioada februarie - martie a fiecãrui an.
2. Constituirea stocurilor de materiale si mijloace de interventie operativa.
3. Instruirea periodicã, a consilierilor locali ºi ºefului serviciului voluntar asupra atribuþiilor ce le revin pentru diminuarea pagubelor produse de inundaþii în localitãþi.
4. Pregatirea membrilor serviciului voluntar pentru participare la actiuni operative de interventie (supravegherea sectiunii podurilor si podetelor, indepartarea plutitorilor, suprainaltarea malurilor, suprainaltarea si consolidarea digurilor).
5. Organizarea periodica a adunarilor cetatenesti pentru constientizarea asupra riscului pe care il prezinta inundatiile si asupra masurilor ce se intreprind de fiecare cetatean in situatii de urgenta.
6. Elaborarea si actualizarea planului local de aparare impotriva inundatiilor.
7. Afisarea la sediul primariei a;
- planului de situatie al localitatii cu amplasarea zonelor inundabile, cailor si zonelor de evacuare a populatiei si animalelor.
- componenþa Serviciului Voluntar pentru Situaþii de Urgenþã;
- responsabili cu acþiunile de apãrare (nominalizarea responsabililor pentru evacuarea populaþiei ºi asigurarea spaþiilor de cazare temporarã, nominalizarea personalului care asigurã permanenþa la primãrie pe timpul producerii fenomenelor hidrometeorologice periculoase, nominalizarea responsabilului cu întocmirea "Rapoartelor operative" zilnice, care se transmit la Centrul Operaþional al Inspectoratului pentru Situaþii de Urgenþã (ºi Centrul operativ de la Sistemul de Gospodãrire a Apelor);
- lista podurilor ºi podeþelor cu secþiuni de scurgere subdimensionate la care se asigurã supravegherea permanentã pe timpul apelor mari.

 

 

 

 

 

Stiri
  • Propuneri de nominalizare ...
  • 1 Decembrie - Ziua Naþionalã a României

  • Anunturi
  • Anunt cadastru
  • Anunt concurs
  • Reabilitare È™i Modernizare Grădiniță loc.Podeni, com.BuneÈ™ti


  • arhiva...

    Legaturi utile

    Data actualizarii:
    22 - 07 - 2016

    Politica de confidenţialitate





    Copyright©2007 - 2011 ePrimarii.ro